Thursday, August 27, 2009

Cinta ...

Meh sini nk cerita...

Zaman sekarang ni, kalu sbot psl cinta,
Mesti org kaitkan dgn remaja,
Walaupun org tua pun ada yg bercinta,
Nak buat mcm mana,
Manusia ni pelik perangainya...
Bak kata astro, MACAM2 ADA....

Cinta itu buta...
Cuba kaji balik, betul ke?
Betullah tu, dh for sure..
buktinya, tgk la dunia
rata2 org ckp psl cinta
Sokkaba, majalh, media massa,
Semuanya mcm dh x de keje
Gosip sana sini.. eh sukenye die...
Dia ingat dunia ni kekal selamanya??

Pemimpin tu bukan nk buat apa2
Dia sibuk nk menang pilihan raya
Hal rakyat dia cmpak ntah kemana
Dia tahu x tu amanah buat dia?
Dosa rakyat akan jadi dosa dia,
kalau dia x cuba baiki rakyat dia!
na'uzbillah ya...

Bila masyarakat dh gila,
Remaja2 pun terikut sama,
Padahal kata dyorng ni harapan negara,
hei.. entah le..

Org kalau dh jatuh cinta,
Mcm dunia ni dye yg punya
Padahal org tu x suke pun kt dye
Dye je yg perasan ntah pehape
Tak malu ke...

Bila kecewa, mungkin ada yg kata
Tak apa la...aku bahagia mencintai dia...
Yg ini lagi gila
Bahagia apa kalau hakikatnya merana??

Allah dh kata, cinta kita biar untuk DIA...
tapi kita degil, nk gk kejar cinta manusia
sweetheart korang tu bukannya boleh tolong korang kt SANA..
melainkan cinta korang kerana DIA

masalhnya sekarang,
Remaja kita suka cover2
Dia ingat dye islamik sgt la ye...
Kononnya cinta keranaNYA...
Padahal, mempergunakan nama agama
untuk menutup kesalahan bersama...
Ceh...
dia ingat ALLAH boleh kena ceng dgn dia?
Tolong sikit... ulangkaji PAI ye..
ALLAH tu MAHA KUASA!!

sekarang ni,
budak skolah rendah pun tahu bercinta
Eleleh... x sedar ketot lagi, nk berlagak cm dewasa...
Budak sekolah menengah pun sama...
Kalau sekolah biasa, boleh la gk kita baik sgke...
Tak pe, dyorng x tahu kot ye..
Tapi kalu budak sekolah agama???
lu pikir la sendiri..
Nak ckp, nnti diri sendiri pulak yg terasa..

Nak gurau2 ngan kwn x apa..
tapi nk gurau pun sikit2 sudah le...
nnti kwn kita perasantan pula..
yela, takut jadi betul2, bahaya..

So, conclusionnya,
Kalu x tahan sgt nk bercinta,
Carikla PENCIPTA..
Confirm korang akn rasa bahagia
Bukan dunia je, akhirat pun sama...
Betul... x caye sudah.. bkk r Quran
Dalam tu, mcm2 surat cinta ada
dari ALLAH, buat kita...

jgn sia2kannya...
hari esok x pernah janji untuk bertemu dgn kita...
so, hati2 la...

-teman seperjuangan korang-

1 cerita pendek:

mama ju, said...

Hebat kauorang,jgn lupa rajin2 belajar.

Post a Comment

Anonymous? Ahhh, don't be shy laa.